HTML5 & CSS3

Pamiętny użytkownik

Przeciętny użytkownik Facebook’a korzysta z niego kilka godzin dziennie. Wygląda na to, że inne social media nie są w stanie zagrozić hegemonii giganta. I nie będą w stanie przez bardzo długo. Facebook jest niezwykle kompleksowym portalem. Jest w nim dosłownie wszystko. Od nieprzyjemnych zdjęć matek z dziećmi, bardziej przyjemnych przystojnych kolegów i atrakcyjnych koleżanek, przez strony informacyjne, po tematyczne grupy. Facebook personalizuje docierające do nas informacje. Jaka jest pogoda, kto wygrał ostatni mecz siódmej kolejki w chińskiej lidze curlingu. Wystarczy jedno kliknięcie, a uzyskamy dostęp do interesujących nas danych do odwołania. Czy w tym przypadku tworzenie stron www odejdzie do lamusa? Ciężko stwierdzić. Jedno jest pewne, z Facebookiem trzeba się liczyć. Poważne gazety, firmy, drużyny sportowe korzystają z niego jako z najłatwiejszej promocji. Im więcej polubień twojej strony, tym większa szansa na zarobek. Przez użytkowników Facebook często jest traktowany jako jedyne źródło informacji. Nic dziwnego, skoro to rynek dostosowuje się do molocha, a nie na odwrót. Często mówi się o tym, że to czwarta władza jest najbardziej opiniotwórcza, a internet kształtuje nowe pokolenia. Wydaje mi się, że już dziś można postawić znak równości pomiędzy Facebookiem, a internetem.